Tätä blogia olis pitäny alkaa kirjoittaa jo paljon aikasemmin, koska tätä projektia on nyt pyöritelty vuoden alusta lähtien. Käytännössä helmikuussa otettiin tarjous kastellilta, ja siitä lähti sitten hommat pyörimään.

Oleme 3-henkinen perhe kouvolasta. Perheeseen kuuluu minä, 10kk vanha poikamme ja Mieheni. Äijällä on ollut rakennusprojekti haaveena jo usean vuoden ajan. Itse olen aina ollut sitä mieltä että ikinä en rakenna, koska sitä mun hermorakenne ei kestä. No. Niin.

viime vuoden lopulla aloimme katsella eri talovalmistajien tarjontaa. Kastelli oli monen tutun puheiden mukaan erittäin hyvä valinta. Jotenkin se miellytti itseänikin enemmän. Myös asuntomessuilla ihastuin ikihyviksi Siellä näytillä olevaan Plaziaan 140. Loppuvuodesta Kastelli esitteli netissä uuden mallin, Economy 137, joka oli lähes neliölleen kopio Plaziasta mutta paljon halvempi. Ei tarvinut paljoa enää muiden tarjontaa katsella. Otimme yhteyttä Kastellin myyjään kouvolassa. 25-vuotis synttäreiden kunniaksi saatiin kastellilta niin mielettömän hyvä tarjous haluamastamme mallista että siihen tartuttiin! Päästiin aika aikaisessa vaiheessa Arkkitehdinkin luo suunnittelemaan sillä ajatuksella, että pikkuhiljaa hyvä tulee. Kämpän myynti oli meinaan vielä vaiheessa.

Vuoden 2013 lopussa kävimme pankissa ja saimme vihreää valoa pankilta rakennuslainan suhteen. Tammikuussa 2014 alkoi kuitenkin projekti hidastumaan mun kämpän myynnin suhteen. Ensimmäiset 4kk kärvisteltiin susihuonon välittäjän kanssa. Huhtikuussa vaihdoimme välittäjää, ja sitten alkoi pikkuhiljaa tapahtua. Näyttöjä mahtui tohon 8 kuukauteen ihan rutosti, siivouspäiviä sitäkin enemmän. Kai se 3 päivän siivousurakka (ennen jokaista näyttöä) sitten viimein palkitsi kun kaupat tehtiin elokuussa.

Koska kämppä meni kuitenkin yllättäen (olin valmistautunut siihen että näillä markkinoilla saan siivota vielä vuoden päivät), alkoi armoton paperisota ja tarkistuskuvien sun muiden tekeminen ja niiden viimiset viilaukset. Nyt elo-syyskuussa mä oon hoitanu niin paljon asioita rakenuslupaan ja vuokrakämpän etsimiseen liittyen, että tunnit meinaa loppua kesken vuorokaudesta. Onneks mä ymmärrän noista rakennusasoista niin hirveästi. Kummasti kuitenkin on kaikki hoitunu, mutta on se ollu työn ja tuskan takana välillä. Kouvolan kaupunki ei ole mikään seppä näissä asioissa....